TECHNIK PRAC BIUROWYCH
TECHNIK PRAC BIUROWYCH - jest zawodem uniwersalnym, gdyż prace biurowo-administracyjne (jako funkcje usługowe) występują w każdej firmie i instytucji. Specjaliści w tym zakresie odciążają kierownictwo firm i instytucji od ważnych i bardzo czaso- i pracochłonnych czynności.
Najczęściej w zawodzie wykonywane są prace związane z:
• organizowaniem biura i prac biurowo-administracyjnych;
• gromadzeniem, rejestracją oraz przetwarzaniem informacji;
• gromadzeniem i rejestracją dokumentacji;
• koordynowaniem przepływu informacji i dokumentacji wewnętrznej;
• przygotowywaniem i organizowaniem narad, zebrań, konferencji oraz spotkań z kontrahentami jednostki organizacyjnej;
• sporządzaniem sprawozdań dotyczących działalności jednostki organizacyjnej;
• użytkowaniem nowoczesnego sprzętu biurowego.
Po skończeniu nauki będziesz potrafił/a:
• określać rolę administracji w funkcjonowaniu jednostki organizacyjnej;
• gromadzić, przetwarzać i przekazywać informacje dotyczące wykonywanych zadań;
• korzystać z różnych źródeł informacji oraz doradztwa specjalistycznego;
• redagować i prowadzić korespondencję w sprawach osobowych i administracyjnych;
• sporządzać protokoły, notatki służbowe oraz sprawozdania dotyczące działalności jednostki organizacyjnej,
• porządkować, prowadzić i archiwizować powierzoną dokumentację i akta spraw jednostki organizacyjnej,
• prowadzić sekretariat jednostki organizacyjnej;
• przygotowywać i organizować narady, zebrania, konferencje;
• użytkować urządzenia i sprzęt techniczny stosowany w pracy biurowej;
• współpracować z zespołem pracowników;
• porozumiewać się w języku obcym w zakresie niezbędnym do wykonywania zadań zawodowych.
Możliwości zatrudnienia:
Absolwenci tego kierunku mogą podjąć pracę w: administracji specjalnej, jednostkach samorządu terytorialnego, samorządach zawodowych i gospodarczych, przedsiębiorstwach produkcyjnych, handlowych i usługowych; prowadzić działalność gospodarczą w zakresie usług biurowych oraz obrotu artykułami piśmiennymi i biurowymi.