Zespół Szkół imienia Armii Krajowej w Jedliczu dba o wszystkich uczniów, szczególnie tych z niepełnosprawnością.
PFRON dofinansowuje likwidację barier architektonicznych w obiektach służących rehabilitacji zawodowej lub społecznej osób niepełnosprawnych. Placówki związane z edukacja, ochroną zdrowia lub sprawami obywatelskimi mogą także dofinansować z pieniędzy PFRON likwidację barier architektonicznych i technicznych, aby spełnić warunek dostępności dla wszystkich. Dla nich PFRON prowadzi program Wyrównywanie różnic między regionami.
Dostępna przestrzeń zarówno w najbliższym, domowym, jak publicznym wymiarze jest warunkiem bardziej samodzielnego funkcjonowania osób niepełnosprawnych. A to jest niezbędne dla integracji społecznej.
Dzięki dofinansowaniu z programu „Wyrównywanie różnic między regionami”, nasza Szkoła stała się jeszcze bardziej przyjazna dla osób z niepełnosprawnościami.
W ramach tego programu udało nam się zrealizować szereg inwestycji, które umożliwiły lepsze funkcjonowanie Szkoły i zwiększyły jej dostępność:
- Nowoczesna i estetyczna sala lekcyjna (sala nr 5): Została ona zmodernizowana. Usunięto stary parkiet, położono wykładzinę antypoślizgową, odmalowano całe pomieszczenie. Wszystko to umożliwia wygodne korzystanie z pracowni osobom z różnymi rodzajami niepełnosprawności.
- Łatwiejszy dojazd: Przy szkole powstał nowy podjazd z barierkami z miejsca parkingowego na ciąg pieszy, wyznaczono również miejsce parkingowe dla osób z niepełnosprawnościami, co znacznie poprawiło dostępność do naszej placówki.
Całkowita wartość projektu to 36 285,00 zł, z czego 12 699,75 zł pochodzi z dofinansowania Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych (PFRON).
Jesteśmy bardzo wdzięczni Państwowemu Funduszowi Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych, Staroście Krośnieńskiemu Janowi Pelczarowi oraz pracownikom Centrum Usług Wspólnych Powiatu Krośnieńskiego za pomoc w realizacji tego ważnego projektu.
Najlepsze warunki do realizacji zadań dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych, rehabilitacyjnych zostały spełnione, a Szkoła będzie mogła przyjmować wszystkich potrzebujących kształcenia specjalnego. Umożliwi większej ilości osób niepełnosprawnych uczestnictwo w życiu społecznym. Wyrabiać będzie zaradność osobistą i pobudzać aktywność społeczną swoich podopiecznych, umiejętności samodzielnego wypełniania ról społecznych, stwarzając najlepsze środowisko rozwojowe dla osób z niepełnosprawnościami.